Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ PORIADOK CÍFERSKEJ PÁLENICE
Prevádzkovateľ liehovaru na pestovateľské pálenie ovocia (ďalej len “pálenice”) vydáva tento reklamačný poriadok v súlade so zákonom NR SR č. 467/2002 Z. z. o výrobe a uvádzaní liehu na trh v znení neskorších predpisov a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Čl. 1
Pestovateľ, ktorý sa dohodol s prevádzkovateľom na poskytnutí služby výroby destilátu v pálenici, je oprávnený prípadnú svoju nespokojnosť v súvislosti s vyrobeným destilátom reklamovať.
Čl. 2
Reklamáciu kvality a množstva vyrobeného destilátu uplatňuje pestovateľ u zodpovednej osoby prevádzkovateľa ihneď po zistení nedostatku pri preberaní destilátu priamo v pálenici. Po prevzatí vyrobeného destilátu a opustení priestorov pálenice, stráca pestovateľ nárok na reklamáciu množstva a nameranej stupňovitosti vyrobeného destilátu.
Čl. 3
Ak je príčinou zhoršenej akosti destilátu znehodnotený kvas pestovateľa a jeho nekvalita sa prejaví až počas spracovania v destilačnom technologickom zariadení, potom je pestovateľ povinný uhradiť poplatky za pálenie, prípadne ďalšie náklady vyplývajúce z nutnosti očistenia resp. opravy technologického zariadenia. V každom takomto prípade vedúci pestovateľskej pálenice spíše zápis o zistenom nedostatku.
Čl. 4
V prípade technickej poruchy alebo inej závady zo strany pestovateľskej pálenice, pri ktorej dôjde k znehodnoteniu kvasu alebo destilátu, prevádzkovateľ pestovateľskej pálenice uhradí náklady spojené so znehodnotením kvasu ihneď po zistení stavu, a to za:
jablká 0,20 EUR/l
hrušky 0,20 EUR/l
čerešne 0,27 EUR/l
slivky 0,23 EUR/l
ostatné 0,20 EUR/l
Čl. 5
Pestovateľ má právo kontrolovať odpočet množstva pretečených litrov na kontrolnom liehovom meradle, zistenie objemovej koncentrácie alkoholu (stupňovitosť destilátu) a odpočet v tabuľkách a v prípade závady ihneď reklamovať. Správnosť uvedených údajov potvrdzuje pestovateľ svojim podpisom vo vyskladňovacom doklade.
Čl. 6
Podpísaním žiadosti o výrobu destilátu žiadateľ súhlasí s podmienkami reklamačného a prevádzkového poriadku.
Čl. 7
O reklamácii pestovateľa vyhotoví prevádzkovateľ záznam o reklamácii v dvoch rovnopisoch, z ktorých jeden zostáva u prevádzkovateľa a jeden sa odovzdá pestovateľovi.
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 20. septembra 2018.